Wat doet een Leefstijlcoach Previous item Neurolinguïstiek Next item Dieet en Nutriënten...

Wat doet een Leefstijlcoach

Als je gezonder wilt leven of gezond wilt afvallen en je weet niet waar je moet beginnen of je bent bang het niet vol te houden, dan help ik je om een eigen ritme te vinden waardoor volhouden geen extra zorg is. Ook kan je je zorgen maken over je gezondheid en je leefstijl omdat je denkt dat je last krijgt van overgewicht of chronische ziektes. Als leefstijlcoach kan ik je helpen om keuzes te maken waarvan je redelijkerwijs kan verwachten dat je goede keuzes maakt. Een advies inwinnen bij je huisarts over je ontwikkeling kan tot de adviezen van mij behoren. Samen werken we aan je dagstructuur voor je gezondheidsdoel of afvaldoel.

WAT DOET EEN LEEFSTIJLCOACH?

Aan de hand van je vraag of wens(en) en je omschrijving van je omstandigheden, maken we een stappenplan. Je kan in dat plan de 24 uur van een dag terug vinden. Hierbij heb je wellicht aandacht voor stress en ontspanning, slaap en energieniveau. Ook voeding en afvallen of gewichtsbeheersing, bewegen en vitaliteit en (zeer belangrijk) voelen en denken over jezelf horen erbij. Omdat het tijd kost oude gewoonten te vervangen door nieuwe, help ik je als leefstijlcoach je het dagelijks leven met nieuwe gewoonten een gezonde wending te geven. Die wending draagt bij aan je welzijn.
Je persoonlijke doel is het vertrekpunt voor de daden die je erbij wilt uitvoeren. Wat ga je bij de onderdelen doen en denk je te hebben gedaan voor de volgende bijeenkomst? Ook zul je dan overzicht krijgen in hetgeen je nodig hebt om activiteiten te doen. Het tempo bepaal je zelf en je stuurt bij als de situatie of omstandigheden noopt tot bijsturing naar nieuwe haalbaarheid in het doel.

Een leefstijlcoach laat je ervaren wat het verschil is tussen onbewust doen, laten en eten en wat je ervaart als je bewust, (dus weet wat je) eet, als je beweegt en onderneemt, of rust en goed slaapt. Die ervaring is het gevolg van je eigen inzet en succes. Het is ontzettend motiverend en leuk om je eigen resultaten te boeken, ook op het terrein van veranderingen in je leefstijl!

Hoe vaak consulteren

Gemiddeld zijn 6 contact-momenten voldoende om goed op de rit te zitten. Soms heb je aan één consult ook voldoende. De duur hangt samen met de aard van de vraag. Maar beide opties zijn mogelijk. Ook kun je met een vriend of kennis, of een groepje collega’s samen een ander traject samenstellen. Een dergelijk traject zal meer toegespitst zijn op een workshop. Bij een workshop deel je ook ervaringen en leer je van elkaar. Verder is er ruimte voorn het geven van tips en trucs .