Dieet en Nutriënten Consultatie

Wist je dat

GABA een neurotransmitter is die meehelpt bij de functie van ‘ervoor openstaan om gerust gesteld te worden’.
Diverse soorten voedsel zijn goed voor GABA zoals Avocado, Banaan, Broccoli, Noten en Uien.

Wist je dat

GABA bij alcoholinname in aanmaak stijgt, maar dat andere neurotransmitters dalen, in ruste gaan? Op den duur is het erg van belang de inname te beperken om jezelf voor klachten als prikkelbaarheid, depressie en slaapgebrek te behoeden?

Wist je dat

Serotonine een neurotransmitter is die bijdraagt aan gewoon goed voelen. Serotonineproduktie in je hersenen is het hoogst twee uur na zonsopkomst. Het is dus heel belangrijk om te ontbijten met voeding waarin verschillende Vitamine B, Vitamine D, foliumzuur, calcium, magnesium en eiwitten zit.

Wist je dat

Als je wilt afvallen, je niet moet interen op de essentiële voedingstoffen die voor je welbevinden belangrijk zijn.
Je hersenen bestaan bijvoorbeeld voor 60% uit vet. Neurotransmitters die een goed gevoel genereren hebben specifieke voedingstoffen nodig. Daaromheen je eten en boodschappen inrichten is van groot belang om eventuele afval-doelen succesvol te laten zijn.